pielęgnacja skóry latem

Wakacje, słońce, plaża… na to właśnie czekamy cały rok! Jednak lato nie jest najlepszą z pór roku dla naszej skóry – wręcz przeciwnie. Co prawda słońce wpływa na wzrost syntezy witaminy D, która pozwala lepiej przyswajać wapń, poprawia nastrój i uatrakcyjnia wygląd, podnosi odporność, jednak nadmierna ekspozycja skóry na słońce, szczególnie bez odpowiedniej ochrony, przynosi często więcej szkody niż korzyści.

Promieniowanie UV wpływają destrukcyjnie na błony komórek naskórka i skóry właściwej, zaburzając jej funkcje ochronne. Niszczenie ceramidów (cementu międzykomórkowego) ma duży wpływ na przesuszenie naskórka . Promieniowanie UV powoduje także powstawanie wolnych rodników, które w znaczący sposób przyspieszają proces fotostarzenia. Do efektów ich działania zaliczamy depolimeryzację kwasu hialuronowego oraz, uszkodzenie włókien kolagenu i elastyny, ważnych elementów strukturalnych tkanki łącznej odpowiadającej za jej prawidłowe funkcjonowanie. Skóra staje się więc wysuszona, a naskórek zaczyna się nadmiernie złuszczać powodując ubytki w warstwie rogowej i uszkadzając płaszcz hydrolipidowy. Poza tym skóra jest wyraźnie cieńsza, traci elastyczność i sprężystość. Czasem po lecie mogą pojawić się także inne jej defekty, między innymi przebarwienia pigmentacyjne czy też popękane naczynka krwionośne.

Skutki promieniowania UVA i UVB:

  • Oparzenia słoneczne (rumień posłoneczny) – efekt, który pojawia się na skórze najszybciej (kilka lub kilkanaście godzin po przedawkowaniu promieniowania). Symptomy to zaczerwienienie, bolesność, pieczenie, czasem gorączka i nudności. Najlepszym sposobem na te dolegliwości jest zastosowanie zimnego okładu, posmarowanie skóry łagodzącym kremem, zimnym jogurtem naturalnym lub kefirem. Oparzenie następnie zastępuje opalenizna.
  • Fotostarzenie skóry – częste opalanie skóry może spowodować zmiany mikro- i makroskopowe. Promienie słoneczne zmienia nie tylko kolor skóry, lecz także jej strukturę, zmniejszając elastyczność i przyspieszając pojawienie się pierwszych zmarszczek lub pogłębienie już istniejących, aktywuje także produkcję wolnych rodników.
  • Choroby nowotworowe – na skórze często opalanej może pojawić się czerniak!  Promieniowanie ultrafioletowe może być czynnikiem powodującym UAKTYWNIENIE choroby. Każdą zmianę skórną powinniśmy chronić specjalnym plasterkiem oraz być pod stałą kontrolą onkologa. Dlatego tak ważne jest, by wiedzieć, na czym polega bezpieczne opalanie!

Po lecie skóra wymaga oczyszczenia. W tej roli równie dobrze sprawdza się oxybrazja a jeszcze lepiej infuzja tlenowa, która dodatkowo nawilża i odżywia skórę. Celem zabiegu jest oczyszczenie warstwy rogowej z martwego naskórka, odblokowanie porów, przywrócenie równowagi hydro-lipidowej naskórka, rozświetlenie i rozjaśnienie. Dla przesuszonej czy mocno opalonej skóry niezbędna jest mezoterapia igłowa, bezigłowa, mikroigłowa, kwasy medyczne, w zależności na jakiej głębokości mamy zadziałać i co danym zabiegiem mamy osiągnąć i jak szybko. Głównym priorytetem zabiegów regeneracyjnych jest przede wszystkim intensywne nawilżenie, rozjaśnienie plam, głębokie odżywienie skóry, ale także delikatny lifting. Wprowadzone bezpośrednio w głąb komórek substancje odżywcze, silnie regenerują uszkodzenia i spustoszenia wywołane nadmiernym promieniowaniem UV. Tym, Klientom, którzy oczekują spektakularnych efektów zalecana jest mezoterapia igłowa za pomocą biostymulatorów tkankowych, które z pomocą kwasu hialuronowego, peptydów, czynników wzrostu, witamin, mikro-makro elementów, transferyny czy laktoferyny jak nic innego ekspresowo stawiają skórę „na nogi” uzupełniając wszystkie uszkodzenia i braki.

Bezpieczne opalanie:

  • należy pić ok  2L wody!
  • zaleca się unikania ekspozycji na promienie UV, kiedy słońce świeci najintensywniej  – 1000– 1500
  • pamiętamy o kosmetykach zawierających filtry mineralne – dopasowanie faktora do fototypu skóry. Krem z poprzedniego sezonu należy wyrzuć, ponieważ filtr w nich zawarty utlenia się, nie jest już aktywny więc nie spełnia swojej roli.
  • skórę należy przyzwyczajać do opalania- zwiększać stopniowo czas ekspozycji na słońce, na początku wystarczy 15 minut
  • należy chronić skórę, nosząc odpowiednie ubrania – powinny być luźne, jasne i bawełniane, pamiętamy o kapeluszu zwłaszcza osoby ze skłonnością do przebarwień
  • nie zapominamy o okularach, czyli najskuteczniejszą formą ochrony oczu przed UV (promieniowanie UVB może powodować powstanie zaćmy)