skóra – wpływ odżywiania

Wpływ właściwego odżywiania na organizm człowieka.

Najczęściej popełniane błędy w codziennym żywieniu to:

  • spożywanie zbyt małej ilości jarzyn i owoców
  • spożywanie nadmiernej ilości tłuszczów i cukrów
  • spożywanie nadmiernej ilości białka zwierzęcego

Właściwe odżywianie organizmu to połowa sukcesu w osiągnięciu ładnego wyglądu skóry, włosów i paznokci. Odpowiednia dieta powinna zawierać w określonych ilościach wszystkie składniki potrzebne do właściwego funkcjonowania organizmu, w celu zapewnienia pełni zdrowia, harmonii sylwetki i sprawności fizycznej.

Białko – jest zasadniczym materiałem budulcowym, niezbędnym do budowy każdej komórki. Pełnowartościowe białka znajdują się w mięsie, serach, rybach, mleku i jajkach. Białka roślinne nie mają pełnych wartości biologicznych, należy je więc wzbogacać białkiem zwierzęcym, np. w postaci mleka. Białko zwierzęce jest najbardziej wartościowe ponieważ zawiera wszytstkie potrzebne aminokwasy. Wolne aminokwasy występują w skórze jako składnik NMF (ok. 40%) Działają one nawilżająco jak również wzbogacają działanie nawilżające innych składników NMF, np. kwasu prioglutaminowego.

Cukryto grupa związków chemicznych, składających się z węgla i tlenu. Dzieli się je na cukry proste (monosacharydy) , które zawierają najczęściej 5 lub 6 atomów węgla i cukry złożone, składające się z wielu cząsteczek cukrów prostych połączonych ze sobą w określony sposób.

Cukry są niezwykle rozpowszechnione w przyrodzie, a głównym ich źródłem są warzywa i owoce będące podstawą zdrowej diety i zachowania właściwego wyglądu skóry. Cukry (laktoza i glukoza) stanowią 2% składników NMF. W naturalnych warunkach wiążą się one z keratyną, uplastyczniając ją. Cukry proste są składnikiem kosmetyków „naturalnych”, zawierających miód i rozmaite ekstrakty roślinne.

Tłuszcze to przede wszystkim źródło energii. Dzienne zapotrzebowanie energetyczne na tłuszcze wynosi 1g/kg masy ciała.W skład diety powinny wchodzić tłuszcze zwierzęce(masło) i tłuszcze roślinne (oliwa) oraz tłuszcze zawarte w innych produktach, takich jak : żółtka, sery, mięso, wędliny.

Sole mineralne – spełniają funkcje budulcowe, biorą udział w przemianie materii, zapewniają właściwą pracę narządów i tkanek.Są niezbędne w zachowaniu równowagi kwasowo-zasadowej oraz normalnej pobudliwości nerwów i mięśni.

Witaminy – są substancjami organicznymi. Biorą udział we wszystkich podstawowych czynnościach organizmu, umożliwiając właściwe jego funkcjonowanie, odpowiedni wzrost, rozwój i dobre samopoczucie.

Człowiek wykorzystuje witaminy występujące w naturalnych produktach żywieniowych (roślinnych, zwierzęcych) lub w postaci gotowych preparatów farmaceutycznych. W porównaniu z innymi składnikami odżywczymi, takimi jak białka, tłuszcze i cukry, zapotrzebowanie na witaminy jest bardzo małe, ale niedobór nawet jednej z nich może stanowić niebezpieczeństwo dla całego organizmu. Witaminy bardzo łatwo ulegają zniszczeniu w czasie przetwarzania żywności. Polecamy spożywanie owoców i warzyw jak najmniej przetworzonych oraz oleju lnianego. Dieta powinna być dobrana do grupy krwi każdego z nas.

Olej lniany –  jest olejem tłoczonym na zimno ze starannie wyselekcjonowanych nasion lnu. Kwas alfa-linolenowy zawarty w oleju lnianym ulega w organizmie przemianom metabolicznym,pełniąc wiele ważnych funkcji. Poprawia pracę narządów wewnętrznych, wygląd i strukturę skóry, włosów oraz  paznokci.

W procesie spalania dostarcza potrzebnej organizmowi energii do pracy. Jest składnikiem błon komórkowych organizmu,które powinny być elastyczne, zapewniać prawidłowy transport substancji odżywczych i komunikację z innymi komórkami. Kwas alfa-linolenowy przyczynia się do utrzymywania prawidłowego poziomu cholesterolu we krwi.

OLEJ LNIANY –  BOGATE ŹRÓDŁO KWASÓW OMEGA-3 EKSKLUZYWNY,

NIERAFINOWANY OLEJ DLA OSÓB ŚWIADOMYCH POTRZEBY ZDROWEGO STYLU ŻYCIA.  POLECAM :)